Cum rezolvi problemele apărute cu cardurile Pluxee – sfaturi și soluții utile
22 Octombrie 2019
Cardurile tale de beneficii Pluxee sunt simplu de folosit, mai ales că ai la îndemână soluții moderne prin care să le administrezi. De exemplu, știai că din aplicația Pluxee poți afla sau reseta codul PIN al cardului? Totodată, poți să blochezi cardul, în cazul în care l-ai pierdut. Descoperă cât de ușor îți activezi cardul de beneficii, dar și cum rezolvi orice eventuală problemă de funcționare.
Tichetele de masă reprezintă unul dintre beneficiile extrasalariale oferite de către angajator salariaților. Deși inițial acestea erau oferite pe suport de hârtie, în ultimii ani au devenit tot mai populare tichetele de masă pe suport electronic, cunoscute drept carduri de masă. Acestea reprezintă o soluție avantajoasă atât pentru angajatori, cât și pentru angajați.
În ceea ce privește modul de folosire, din acest articol vei afla care sunt pașii de urmat pentru activarea acestora și cum îi poți ajuta pe angajați să își rezolve posibilele probleme apărute cu cardurile de masă Pluxee.
- Cum poate fi activat cardul de masă
- Cum afli și cum schimbi codul PIN
- De ce nu mai funcționează cardul de masă Pluxee - posibile motive
- Ce pot face angajații în cazul în care cardul e furat sau pierdut
Cum poate fi activat cardul de masă
Pentru început e bine de știut că fiecare angajat primește cardul de tichete de masa o singură dată și apoi acesta este alimentat cu suma corespunzătoare pentru zilele lucrate. Suma este virată pe card în ultimele zece zile ale lunii anterioare celei pentru care sunt acordate. Nu mai este necesar să împarți lunar tichetele de masă fiecărui angajat. În plus, odată ce cardul de masă este alimentat, fiecare angajat va primi un email și un SMS cu suma alocată pe numărul asociat cardului în aplicație.
Cardul de masa este livrat inactiv din motive de securitate, însă se activează în mod automat când este folosit prima dată la cumpărături, prin introducerea cardului în POS și tastarea codului PIN.
De asemenea, cardul poate fi activat și prin intermediul aplicației Pluxee, care poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store. Pașii de urmat pentru activare vor fi afișați în aplicație, fiind necesară validarea numărului de telefon.
Cardul de masă Pluxee este dotat și cu funcția Contactless, așa că plățile sunt efectuate rapid și nu este necesară introducerea codului PIN dacă suma este mai mică de 100 lei.
Cum afli și cum schimbi codul PIN
În cazul în care angajații nu reușesc să seteze codul PIN al cardului, iată care sunt pașii care trebuie urmați:
- Accesează meniul „Setări“ din aplicația Pluxee;
- Apasă butonul „Solicită codul PIN“ (este necesar ca numărul de telefon să fie confirmat anterior și să fie corect*);
- Introdu data nașterii și codul CVV format din trei cifre, aflat pe spatele cardului de masă.
Dacă sunt urmați acești pași, urmează ca angajatul să primească un mesaj pe telefon cu codul PIN. De asemenea, dacă angajații uită codul PIN setat, pot intra în meniul „Setări“ pentru a-l afla. Opțiunea pentru aflarea codului PIN este disponibilă doar în aplicația Pluxee.
Pentru schimbarea codului PIN al cardului de masă Pluxee, angajații pot apela numărul 021 207 27 27 (disponibil non-stop, tarif normal). E important de reținut faptul că dacă este introdus greșit codul PIN de trei ori consecutiv, cardul va fi blocat.
*în cazul în care este necesară schimbarea numărului de telefon, se poate accesa meniul „Setări“ → se completează numărul de telefon dorit și se apasă butonul „Salvare“. Este necesară validarea noului număr prin introducerea codului format din patru cifre care a fost transmis prin SMS.
De ce nu mai funcționează cardul de masă Pluxee - posibile motive
Una dintre problemele cu care se pot confrunta angajații care folosesc cardul de masă este ca acesta să nu funcționeze în timpul unei plăți, fie că e la supermarket sau în restaurant. Informează de la bun început angajații despre aceste situații și care pot fi motivele pentru care cardul nu mai funcționează:
- Plata este făcută într-un local care nu este afiliat în reteaua Pluxee;
- Nu există soldul necesar pe card (soldul poate fi verificat rapid și ușor direct din aplicația Pluxee);
- Cardul este blocat, fie din cauza unei erori, fie din cauza unei greșeli a angajatului, caz în care trebuie verificată starea cardului;
- Cardul a expirat (trebuie verificată data valabilității inscripționată pe card);
- Există erori de comunicație în cadrul locației în care este efectuată plata și cardul nu poate fi debitat (unele erori pot fi verificate de personalul din acea locație).
În schimb, dacă apare o eroare în timpul plății, mai exact, plata nu a fost efectuată, însă cardul este debitat, angajații pot apela numărul inscripționat pe spatele cardului: 021 207 27 27 sau pot completa formularul de contact de pe portalul aplicației Pluxee, secțiunea Contact ori accesa aplicația de mobil Pluxee, la secțiunea Suport. Situația este soluționată în termen de 15 zile de la data la care a fost trimisă notificarea către Pluxee.
Pentru buna funcționare a cardului este important ca acesta să fie menținut în condiții bune și să fie protejat de zgârieturi sau alte defecte ce pot duce la imposibilitatea folosirii cardului de masă. Totuși, în cazul în care cardul este deteriorat, angajații trebuie să transmită o cerere către personalul responsabil din companie. Ține cont de faptul că acest lucru poate să presupună un cost de înlocuire pentru companie.
Ce pot face angajații în cazul în care cardul e furat sau pierdut
În cazul în care cardul de bonuri de masa Pluxee Gusto este pierdut sau furat, angajații trebuie informați că trebuie să îl blocheze pentru a preveni posibile plăți neautorizate. Odată ce cardul a fost găsit, acesta poate fi deblocat. Atât pentru blocare, cât și pentru deblocare, angajații pot accesa aplicatia Pluxee Romania, sectiunea Setari, sau pot apela numărul 021 207 27 27 (disponibil non-stop, tarif normal).
Cardul pierdut poate fi înlocuit cu un card nou urmând pașii menționați anterior, prin completarea unei cereri de către angajat.