HR LivingRoom by Pluxee ediția Cluj-Napoca. Cum a fost și ce s-a discutat?

HR LivingRoom by Pluxee ediția Cluj-Napoca. Cum a fost și ce s-a discutat?

29 Mai 2024

Joi 23 mai 2024, Hotel Radisson Blu a găzduit evenimentul HR LivingRoom by Pluxee, ediția Cluj-Napoca. HR LivingRoom și-a ținut din nou promisiunea și a adus în fața comunității de resurse umane inspirație și instrumente inovatoare, cu ajutorul speakerilor de top din domeniu.

Tema ediției „Cultura organizațională sănătoasă. Angajați valoroși” a adus împreună pentru o zi plină de întâlniri și discuții valoroase, experți, manageri de resurse umane și lideri din companii dinamice din regiunea Clujului. Cu aceeași prezență placută și profesionalism moderatoarea evenimentului, Ioana Ciurlea, a facilitat un schimb de idei captivant și inspirațional pentru cei peste 100 de participanți la eveniment.

Vezi Video

Dacă nu ai ajuns la Cluj, nu înseamnă că ratezi cele mai importante idei discutate. 

Descoperă ideile cheie ale evenimentului.

Marius Popescu, Director Vânzări Pluxee România

Cu o experiență de peste 20 de ani în beneficii extrasalariale pentru implicarea angajaților, Marius este un bun cunoscător al mediului de afaceri românesc și un susținător al utilizării datelor și tehnologiei în business. 

Idei cheie:

  • În acest moment, angajații își doresc beneficii personalizate și modele de lucru adaptabile, care să le ofere soluțiile potrivite pentru stilul lor de viață. 
  • Ecosistemul de produse Pluxee este construit în jurul unor soluții digitale menite să simplifice experiența clienților. 
  • Acesta include soluții precum cardul de masă Pluxee Gusto, care încurajează luarea unei mese calde zilnic, cardul Pluxee Cadou pentru sărbătorirea momentelor speciale și aprecierea angajaților, cardul Pluxee Turist pentru a încuraja angajații să petreacă clipe de relaxare, alături de cei dragi, și cardul Pluxee Cultură pentru o doză de inspirație.
  • Partenerii Pluxee, MyBenefits și The Happiness Index, completează perfect ecosistemul soluțiilor Pluxee pentru a răspunde nevoilor în permanentă schimbare ale angajaților, atât din prezent, cât și din viitor.

Andrei Dumitrel, CEO MyBenefits

Andrei este CEO MyBenefits, antreprenor și tech angel, cu peste două decenii de excelență în vânzări SaaS, dezvoltare de canale de distribuție și consultanță în management, autor al mai multor idei de afaceri fresh și ambițioase. El conduce și antrenează echipe diverse, crede în puterea zâmbetului în relațiile de muncă și este mereu pregătit pentru următoarea idee creativă de afaceri.

Idei cheie:

  • Platforma de loializare si beneficii pentru angajati MyBenefits le oferă angajaților flexibilitatea deplină a pachetelor de beneficii.
  • Platforma este ușor de utilizat, beneficiile pot fi ajustate în funcție de nevoile angajaților și contribuie la educația financiară a acestora.
  • Cu ajutorul platformei MyBenefits, profesioniștii în resurse umane gestionează mai ușor beneficiile oferite angajaților, crescând satisfacția acestora și promovând o cultură bazată pe bunăstare.
  • Referitor la bugetele alocate de companii pentru beneficiile flexibile, domeniul IT ocupă primul loc (1200 RON/ lună), urmat de sectorul finanțe și asigurări (800 RON/ lună) și de domeniul serviciilor (700 RON/ lună).

Chris Hyland, Co-fondator The Happiness Index 

Chris este Co-CEO și Chief Customer Officer la The Happiness Index și îndeplinește rolul de NED și Consilier în cadrul mai multor consilii de administrație. Ca antreprenor, Chris este pasionat de crearea și scalarea organizațiilor care pot genera schimbări pozitive în societate. A cofondat The Happiness Index cu misiunea de a ajuta organizațiile să construiască culturi organizaționale prospere prin angajați implicați și fericiți. 

Idei cheie:

  • Sănătatea culturii organizaționale se construiește pe sentimentul apartenenței și al conectării autentice în cadrul echipei.
  • Datele la nivelul țării noastre indică un nivel bun al dedicării față de locul de muncă și al stării de confort în interiorul echipei, însă resimt un nivel redus al inspirației și nu întrevăd multe oportunități de progres.
  • Potrivit unei analize realizate pe 2 milioane de angajați din 100 de țări, rata engagementului este mai mare decât cea a fericirii la locul de muncă. 

Silvia Fierăscu, Head of OrgMapper Academy la Maven7 | Expert în analiza rețelelor organizaționale

Silvia Fierăscu este Doctor în Științe Politice și Știința Rețelelor, cu peste 12 ani de experiență ca analist, consultant și trainer. Silvia aplică știința rețelelor pentru a rezolva probleme în dezvoltarea organizațională și managementul schimbării. Ea este fondator al FabLab - Social Fabrics Research Lab și predă la Universitatea de Vest din Timișoara despre optimizarea rețelelor de comunicare și colaborare organizațională pentru culturi organizaționale orientate spre oameni, inovație și performanță. Pentru impactul său în educație, Silvia a primit titlul de Erou Urban al Timișoarei.

Idei cheie:

  • Pierderea unui angajat poate costa compania între 1,5 și de 2 ori salariul anual al acestuia, de aceea cultura organizațională capătă importanță strategică pentru companii.
  • Descoperirea angajaților influenți poate face diferența între succes și eșec în construirea culturii organizaționale.
  • Angajații cu influență mare asupra celorlalți membri ai echipei pot amplifica impactul strategic al companiei, de aceea trebuie cooptați în echipa de planificare strategică.

Prof. univ. dr. psih. Daniel David

Daniel David este membru corespondent al Academiei Române din anul 2022, profesor asociat la Icahn School of Medicine din Mount Sinai, New York, SUA și directorul programului de cercetare la Albert Elis Institute, New York, USA, instituție de referință la nivel internațional pentru cercetarea și practica în psihoterapie și sănătate mintală. El este președintele Asociației Psihologilor din România (APR), inclus pentru doi ani între cei mai citați 2% oameni de știință ai lumii (în sistemul Scopus). 

Idei cheie:

  • România se află în faza de emancipare, ceea ce înseamnă că românii au început să facă saltul de la valorile de supraviețuire la cele de emancipare. 
  • În cadrul acestei etape, oamenii își permit să se gândească la realizări mai complexe, nu doar la nevoile imediate.
  • Emanciparea este strâns legată de nivelul salarial și de pragurile pe care o persoană le poate atinge cu ajutorul acestuia (să-și cumpere o casă, o mașină). 
  • Cu cât angajații sunt mai bine plățiți și își pot atinge obiectivele, devin mai productivi și fericiți la locul de muncă. Acest lucru este dovedit de psihologie, care spune că oamenii urmează un anumit comportament pentru că le aduce un beneficiu. 
  • Diaspora oferă un exemplu concludent legat de procesul de emancipare. Românii care merg să muncească acolo câștigă un salariu competitiv, se simt apreciați și realizează ceea ce și-au propus.

Panelul experților din companii

Experții ne-au împărtășit propriile experiențe din călătoria complexă către o cultură organizațională sănătoasă și sustenabilă.  

Membrii panelului:

Silvia Oana Păulescu, Regional HR Manager East Europe Draxlmaier Group
Silvia este un profesionist orientat spre rezultate, cu peste 10 ani de experiență în resurse umane și consultanță în management, cu o abordare orientată către oameni și acțiune. Principalele puncte forte includ managementul resurselor umane, orientarea către rezultate și un profil de parteneriat în afaceri.

Mihaiela Pura, HR Manager Farmec 
Mihaiela Pura răspunde pentru procesele de recrutare, programele de dezvoltare, precum și de gestionarea politicilor de resurse umane la nivelul companiei. Mihaiela se consideră un facilitator pentru cele mai potrivite decizii de business legate de oamenii din companie. Compania are 750 de angajați iar vechimea medie a angajaților este de 15-20 de ani, ceea ce se traduce prin politici de retenție bine dezvoltate. 

Bogdan Bucur, HR Manager Foundever
Bogdan se descrie ca fiind un profesionist orientat către oameni, cu experiență bogată de lucru în industria tehnologiei informației și a serviciilor. Cu o diplomă de masterat în Managementul Resurselor Umane/Administrație de Personal, obținută la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, punctele sale forte sunt consultanța în resurse umane, elaborare de politici HR, construirea, administrarea și managementul echipelor.

Idei cheie:

  • cultura organizațională sănătoasă se bazează pe o înțelegere clară a obiectivelor companiei și recunoașterea contribuției angajaților la acestea, creând astfel un mediu căruia simt că aparțin
  • dezvoltarea personală și profesională a angajaților trebuie incluse în bugetele și planurile de investiții ale companiilor 
  • valorile fundamentale ale companiei trebuie integrate în toate aspectele vieții organizaționale și să servească ca bază pentru decizii și acțiuni

Descoperă beneficiile clienților Pluxee!

Partenerul global pentru beneficii extrasalariale, soluții inovatoare care cresc implicarea angajaților la locul de muncă și o experiență de peste 25 de ani în sprijinirea companiilor din România, Pluxee oferă clienților săi o lume de oportunități:

  • contribuie la îmbunătățirea calității vieții angajaților și la creșterea puterii lor de cumpărare.
  • oferă clienților săi o infrastructură de plată la nivel național, sigură și eficientă. 
  • sprijină creșterea afacerilor din segmentul IMM prin finanțare, networking și educație antreprenorială.
  • acces la instrumente și insights de ultimă oră pentru experții de resurse umane, lideri și antreprenori.

HR LivingRoom – expertiză pentru profesioniștii din resurse umane

HR LivingRoom este o serie de întâlniri dedicată profesioniștilor de Resurse Umane, organizată de Pluxee România din 2023, începându-și călătoria în țară în aprilie 2024. Misiunea HR LivingRoom este de a aduce informație de ultimă oră, confirmată de date și experți de top, care să sprijine performanța în industria de resurse umane.

Descarcă cel mai recent studiu Pluxee despre piața muncii!

Raportul #WorkWise | Piața Muncii. Tendințe și scenarii posibile pentru 2030

Descarcă raportul 

Fii primul care află noutățile, făcând parte din universul Pluxee România.

  • Devino client Pluxee și ai acces primul la toate beneficiile și oportunitățile oferite de Pluxee!
  • Devino membru IMM Connect, platforma de networking și educație antreprenorială, realizată chiar împreună cu antreprenori, clienți Pluxee
  • Abonează-te la canalele de social media pentru noutăți din domeniu și stiri din lumea Pluxee.