HR LivingRoom editia Iasi  - Pluxee Romania

HR LivingRoom Iași – momente cheie și idei de reținut

21 Iunie 2024

Pe 18 iunie a avut loc la Iași cea de-a treia ediție a HR LivingRoom, eveniment care a încheiat editia 2024 a roadshow-ului național început anul trecut. Conferința a reunit experți, manageri de resurse umane și lideri ale unor companii de top din Iași.

Evenimentul a avut loc în Sala Vivaldi, din cadrul Palas Mall, într-o atmosferă caldă și deschisă. Ne-am bucurat și de data aceasta de prezența Ioanei Ciurlea, care a moderat cu profesionalism fiecare dezbatere de pe scenă. 

Sub umbrela temei „Cultură organizațională sănătoasă. Angajați valoroși", experții care au acceptat invitația Pluxee au prezentat tactici și strategii prin care profesioniștii în HR și liderii de organizații pot construi medii de lucru sănătoase, care să atragă și să rețină cei mai valoroși angajați din companie. 

Iată un video care a surprins atmosfera evenimentului.

Video eveniment 

Pluxee, un partener de încredere pentru comunitatea de business din România 

Descoperă un rezumat cu cele mai importante idei discutate la Iași 

Marius Popescu, Director Vânzări Pluxee România

Marius Popescu are o experiență de peste 20 de ani în beneficii extrasalariale care vizează implicarea angajaților. Marius este un bun cunoscător al mediului de afaceri românesc și un susținător al utilizării datelor și tehnologiei în business. În Pluxee, Marius a contribuit semnificativ la optimizarea proceselor de vânzare ale companiei prin digitalizare și la creșterea performanței echipelor de vânzări. 

Idei cheie:

  • Ultimii ani au modificat în mod semnificativ relația angajaților cu munca și așteptările pe care aceștia le au de la compania în care lucrează. Pentru a avea angajați performanți și dornici să rămână în organizație cât mai mult timp, angajatorii trebuie să ia în calcul personalizarea și flexibilizarea modelelor de lucru și a beneficiilor extrasalariale.
  • Soluțiile Pluxee vin în sprijinul acestor nevoi, fiind ușor de folosit atât de companii, cât și de angajați.
  • Soluțiile Pluxee ajută peste 35.000 de clienți să dezvolte relații mai bune cu peste 2 milioane de angajați.
  • Prin noua identitate de brand, Pluxee își continuă angajamentul de a sprijini mediul IMM, care reprezintă 70% din cei peste 35.000 de clienți din portofoliul companiei. 

Andrei Dumitrel, CEO MyBenefits

Andrei este CEO MyBenefits, antreprenor și tech angel, cu peste două decenii de excelență în vânzări SaaS, dezvoltare de canale de distribuție și consultanță în management, autor al mai multor idei de afaceri fresh și ambițioase. El conduce și antrenează echipe diverse, crede în puterea zâmbetului în relațiile de muncă și este mereu pregătit pentru următoarea idee creativă de afaceri.

Idei cheie:

  • Beneficiile extrasalariale contribuie la crearea unui brand de angajator puternic alături de un EVP (employee value proposition) care poate fi personalizat pentru fiecare angajat sau candidat.
  • Oferirea unor beneficii cuprinzătoare și personalizate nu ajută doar la atragerea talentelor, ci joacă și un rol vital în reținerea angajaților.
  • Cercetările arată că pachetele de beneficii care răspund nevoilor angajaților și care îmbunătățesc autentic experiențele acestora conduc la o rată de retenție de 78%, comparativ cu doar 41% atunci când beneficiile nu răspund nevoilor angajaților.
  • Platforma de loializare si beneficii pentru angajati MyBenefits le oferă angajaților flexibilitatea deplină a pachetelor de beneficii, fiind accesibilă și ușor de utilizat. 

Jacqui Weeks, Head of Partnership Success, The Happiness Index

Jacqui monitorizează îndeaproape partenerii The Happiness Index din întreaga lume pentru a se asigura că aceștia sunt mulțumiți. Înainte de a se alătura echipei The Happiness Index, a lucrat în calitate de Recognition and Reward Manager. În prezent, îi place să lucreze cu oameni inspirați care împărtășesc pasiunea ei pentru implicarea și fericirea angajaților.

Idei cheie: 

  • Conectarea interpersonală în relațiile de muncă este esențială, iar emoțiile fiecărui membru al unei organizații trebuie valorizate, deoarece contribuie la crearea sentimentului de apartenență în cadrul unei organizații.
  • Companiile care acordă atenție acestor aspecte se vor bucura de succes pe termen lung.
  • Potrivit unei analize realizate pe 2 milioane de angajați din 100 de țări, rata engagementului este mai mare decât cea a fericirii la locul de muncă.
  • Tehnologia și neuroștiința pot contribui la creșterea gradului de fericire al angajaților. 

Virgil Stănescu, Președinte Executiv, Sports HUB, co-Fondator Go Scholarship și ReThink România

Virgil este în prezent președinte Sports HUB Romania si Vice-presedinte CEOs Clubs România. A fost timp de zece ani căpitanul echipei Naționale a României și a fost de cinci ori desemnat drept cel mai bun jucător de baschet român. Cu o carieră impresionantă, Virgil a jucat baschet la cel mai înalt nivel din Europa, cu apariții în Euroliga, Euro Cup și EuroChallenge. De asemenea, a fost ales vicepreședinte al Federației Române de Baschet.

Este absolvent al Universității din Alabama de Sud, unde a fost recent indus în “Hall of Fameul” universității. Virgil deține un masterat în integrare economică europeană de la Universitatea de Arte și Științe „Gheorghe Cristea”, un masterat în Leadership și Management de la Universitatea Northumbria (Marea Britanie) și o diplomă de coaching de la Școala Națională de Coaching „ANS”.

Idei cheie: 

  • Definiția succesului nu este aceeași pentru toată lumea; fiecare individ își definește succesul în termeni proprii.
  • Succesul este echilibrul dintre viață și muncă, însă văzut din perspectiva așteptărilor și priorităților fiecăruia, nu a unui calcul matematic.
  • Din punct de vedere profesional, fiecare ar trebui să-și seteze propriile așteptări și să fie conștient de așteptările pe care le are echipa de el.
  • Într-o echipă, nu contează că fiecare vine dintr-o cultură diferită sau că are alt background; diversitatea ne face mai buni și ne oferă o șansă mai mare de câștig.
  • Într-o echipă oamenii trebui să se completeze, nu neapărat să se asemene.
  • Pe de altă parte, performanța este concretă și este măsurabilă prin indicatori de performanță (KPIs). 

Panelul experților din companii

Panelul a adus la aceeași masă trei profesioniști în resurse umane care lucrează la companii de top din Iași. Acestea le-au împărtășit invitaților din sală tehnici prin care reușesc să creeze o cultură organizațională armonioasă care determină angajații să nu caute un alt loc de muncă.  

Membrii panelului:

Andreia Zaharia, HR Director Fuel Systems Europe, PHINIA

Andreia are o experiență de 20 de ani în domeniul resurselor umane, preponderent în industria automotive. A avut diverse roluri precum specialist în comunicare și relații publice, coordonator recrutare, manager resurse umane, iar în prezent este directorul regional de HR pentru cea mai mare divizie PHINIA la nivel european. De 7 ani, Andreia coordonează echipa de resurse umane din Iași și acoperă toate ariile de HR și EHS pentru o organizație care are în componență aproximativ 1800 de angajați. 

Patricia Chirica, Marketing & Human Resources Manager Beenear

Cu aproximativ 10 ani de experiență în industria IT, Patricia este membru al consiliului de administrație în cadrul Beenear. Are întotdeauna o abordare empatică, centrată pe valorificarea celui mai de preț element al organizației - oamenii. Pasiunea, dedicarea, creativitatea și responsabilitatea sunt valorile centrale aplicate în activitatea de zi cu zi, atât în propria echipă, cât și în companie. Cu o experiență îndelungată în Beenear, Patricia a avut ocazia să implementeze alături de echipă noi procese și instrumente personalizate pentru a îmbunătăți experiența fiecărui coleg în companie. 

Cătălina Rusu, HR Manager, Rețeaua Medicală Arcadia

Cătălina a studiat psihologia și are o experiență de aproximativ 10 ani în HR, din care 3 ani au fost în producția automotive, iar ultimii 7 ani au fost dedicați serviciilor medicale private. În prezent Rețeaua Medicală Arcadia are aproximativ 850 de angajați. Pe lângă serviciile medicale, grupul de firme activează și în alte industrii precum cea de servicii medicale veterinare, HORECA și media. Cătălina subliniază că deviza întregului grup se învârte în jurul unui singur cuvânt, iar acela este „responsabilitate”. Alături de departamentul pe care îl coordonează, Cătălina își dorește să aducă un impact pozitiv în viața colegilor ei, astfel încât să contribuie la o dezvoltare sănătoasă și constantă a Rețelei Medicale Arcadia. 

Idei cheie:

  • Cultura organizațională este un sistem complex de valori comune agreate la nivelul companiei, după care se ghidează angajații în munca lor de zi cu zi.
  • Cultura organizațională și mediul de lucru care derivă din aceasta funcționează ca factori diferențiatori care definesc o companie și prin care candidații și clienții o recunosc în piață.
  • O cultură organizațională centrată pe oameni pune accentul pe bunăstarea și dezvoltarea angajaților, considerându-i cea mai valoroasă resursă a companiei. Angajații sunt încurajați să își exprime ideile și să contribuie activ la deciziile organizației, ceea ce le crește sentimentul de apartenență și satisfacția profesională.
  • O cultură organizațională centrată pe oameni nu doar că stimulează performanța și productivitatea, dar și fidelizează angajații, creând o echipă dedicată și motivată.

Află care sunt beneficiile clienților Pluxee

Pluxee este principalul partener global pentru beneficii extrasalariale şi soluţii pentru creşterea implicării angajaţilor la locul de muncă. Cu o experiență de peste 26 de ani în sprijinirea companiilor din România, Pluxee oferă clienților săi o lume de oportunități:

  • Îmbunătățește calitatea vieții angajaților și le crește puterea de cumpărare.
  • Pune la dispoziția clienților o infrastructură de plată națională, sigură și eficientă.
  • Susține dezvoltarea afacerilor mici și mijlocii prin finanțare, networking și educație antreprenorială.
  • Oferă experților în resurse umane, liderilor și antreprenorilor acces la instrumente și informații de ultimă generație.

HR LivingRoom – expertiză pentru profesioniștii din resurse umane

HR LivingRoom este o serie de întâlniri dedicată profesioniștilor de Resurse Umane, organizată de Pluxee România din 2023, începându-și călătoria în țară în aprilie 2024. Misiunea HR LivingRoom este de a aduce informație de ultimă oră, confirmată de date și experți de top, care să sprijine performanța în industria de resurse umane.

Descarcă cel mai recent studiu Pluxee despre piața muncii!

Raportul #WorkWise | Piața Muncii. Tendințe și scenarii posibile pentru 2030

Descarcă raportul 

Fii primul care află noutățile, făcând parte din universul Pluxee România.

  • Devino client Pluxee și ai acces primul la toate beneficiile și oportunitățile oferite de Pluxee!
  • Devino membru IMM Connect, platforma de networking și educație antreprenorială, realizată chiar împreună cu antreprenori, clienți Pluxee
  • Abonează-te la canalele de social media pentru noutăți din domeniu și stiri din lumea Pluxee.